-
Strona główna
-
Regulamin sklepu internetowego Pasieka Fujarskich
Regulamin sklepu internetowego Pasieka Fujarskich
-
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa rodzaje, zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę i skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego.
- Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- "Regulamin" - niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego;
- "Usługodawca" - Grzegorz Fujarski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą "GOSPODARSTWO PASIECZNE KÓSZKA II FUJARSKI GRZEGORZ" z siedzibą w 78-550 Czaplinek, ul. Mazurska nr 4, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, posiadający NIP 2530010935, REGON 331463407; adres e-mail: sklep@pasiekafujarskich.pl; strona internetowa: https://pasiekafujarskich.pl;
- "Klient" - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu w Sklepie Internetowym;
- "Konto" - oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- "Sklep Internetowy" - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem: https://pasiekafujarskich.pl;
- "Formularz Zamówienia" - interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym, umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów oferowanych w Sklepie Internetowym do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności, a także podanie ewentualnego kodu rabatowego;
-
WARUNKI KORZYSTANIA Z KONTA
- Założenie Konta w Sklepie Internetowym polega na podaniu adresu e-mail Klienta (służącego jako login) oraz hasła. Do założenia konta niezbędne jest potwierdzenie zapoznania się z Regulaminem oraz z Polityką Prywatności i zaakceptowanie ich treści, a także wyrażenie zgody na przetwarzanie adresu e-mail zgodnie z Polityką Prywatności.
- Korzystanie z Konta jest bezpłatne i trwa przez czas nieoznaczony.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny, usunąć Konto (zrezygnować z Konta) poprzez wysłanie pisemnego żądania do Usługodawcy za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej.
- W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę, że Klient korzysta z Konta lub Sklepu Internetowego w sposób niezgodny z Regulaminem, Polityką Prywatności lub powszechnie obowiązującym prawem, Konto może zostać zablokowane, o czym Klient zostanie powiadomiony pocztą elektroniczną.
-
WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Cena produktów uwidoczniona w Sklepie Internetowym podana jest w Złotych Polskich i zawiera podatki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Proces zakupu rozpoczyna się od wyboru i określenia ilości produktów dostępnych w Sklepie Internetowym poprzez dodanie ich do elektronicznego koszyka.
- Dokonanie zakupu wymaga wypełnienia Formularza Zamówienia poprzez wybór sposobu dostawy i płatności oraz podanie imienia i nazwiska płatnika, a opcjonalnie nazwy (firmy) i NIP przedsiębiorcy, nr telefonu oraz adresu do korespondencji, celem wystawienia faktury VAT (podstawa prawna: art. 106e pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług). Ponadto wymagane jest podanie adresu do wysyłki zakupionych produktów, a także wyrażenie zgody na przetwarzanie tych danych osobowych zgodnie z Regulaminem i Polityką Prywatności. Klient ponosi odpowiedzialność za poprawność danych, które podaje na Koncie oraz w Formularzu Zamówienia.
- Usługodawca wysyła produkty kupione przez Klienta w Sklepie Internetowym wyłącznie na adresy znajdujące się na terenie Polski, w związku z czym podany przez Klienta adres do wysyłki musi spełniać ten warunek.
- W przypadku woli Klienta skorzystania z posiadanego kodu rabatowego, upoważniającego go do otrzymania rabatu na dokonywany zakup, Klient ma obowiązek podania kodu w dedykowanym miejscu na Formularzu Zamówienia, przed zawarciem umowy sprzedaży.
- Zawarcie umowy sprzedaży następuje po prawidłowym wypełnieniu Formularza Zamówienia, poprzez kliknięcie przycisku "Zamawiam i płacę".
- W przypadku Klientów niebędących konsumentami Usługodawca przewiduje również możliwość składania zamówień za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Po zawarciu umowy sprzedaży Usługodawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej:
- potwierdzenie złożonego zamówienia,
- pouczenie o prawie i skutkach odstąpienia od umowy,
- aktualną treść Regulaminu,
- wzór oświadczenia odstąpienia od umowy zgodny z Załącznikiem nr 1,
- linki do samodzielnego pobrania Regulaminu i wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Do zrealizowanego zamówienia wysłanego na wskazany przez Klienta adres dostawy, Usługodawca załącza wydruki:
- dowodu zakupu,
- pouczenia o prawie odstąpienia od umowy,
- wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
- faktury VAT lub paragonu;
- Prawidłowe korzystanie ze Sklepu Internetowego wymaga od Klienta:
- dysponowania jedną z przeglądarek internetowych: Internet Explorer wersji 9 lub wyższej, Microsoft Edge w wersji 12 lub wyższej, Chrome w wersji 30 lub wyższej, Firefox w wersji 30 lub wyższej, Safari w wersji 9 lub wyższej, Opera w wersji 36 lub wyższej, Internet Explorer mobile w wersji 10 lub wyższej, Chrome Android w wersji 30 lub wyższej, Android w wersji 4.4 lub wyższej, iOS Safari w wersji 9 lub wyższej; z włączoną obsługą plików Cookies i Local Storage;
- posiadania konta poczty elektronicznej (e-mail);
- dostępu do Internetu (łącze min. 0,5 Mb/s);
-
DOSTAWA I PŁATNOŚĆ
- O ile Usługodawca nie postanowi inaczej, Klient pokrywa koszty dostawy produktów kupionych w Sklepie Internetowym.
- Aktualne dostępne metody i terminy dostawy wyświetlane są każdorazowo podczas wypełniania Formularza Zamówienia oraz pozostają dostępne pod adresem: https://pasiekafujarskich.pl/info/dostawa-i-platnosci.
- Aktualne dostępne metody płatności wyświetlane są każdorazowo podczas wypełniania Formularza Zamówienia oraz pozostają dostępne pod adresem: https://pasiekafujarskich.pl/info/dostawa-i-platnosci.
Usługodawca przewiduje w szczególności następujące metody płatności, ale mogą one każdorazowo ulegać zmianie:
- płatność gotówką w przypadku osobistego odbioru produktów;
- płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki;
- płatność przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Usługodawcę po zawarciu umowy sprzedaży, pocztą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta na Koncie;
- płatność za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności, np. tpay.com.
- Przewidywany termin realizacji zamówienia uzależniony jest od dostępności wybranych przez Klienta produktów i wyświetlany każdorazowo na stronie danego produktu w Sklepie Internetowym. W przypadku braku produktów w magazynie Klient zostanie poinformowany o wydłużonym czasie realizacji zamówienia.
- Realizacja zamówienia Konsumenta, płatnego za pobraniem, następuje bez zbędnej zwłoki, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności - po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Usługodawcy, co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Usługodawcę.
- Realizacja zamówienia Klienta niebędącego konsumentem, płatnego za pobraniem, następuje bez zbędnej zwłoki, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych - po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego. Realizacja zamówienia Klienta niebędącego konsumentem może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Usługodawcy na wysłanie zamówienia za pobraniem (płatnego przy odbiorze).
-
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Każde zamówienie może być przez Klienta anulowane do chwili jego wysłania przez Usługodawcę. W przypadku anulowania zamówienia, które zostało już opłacone przez Klienta, Usługodawca zwróci otrzymane środki w terminie 30 dni od dnia ich wpływu na rachunek bankowy Usługobiorcy.
- Konsument może w terminie 14 dni od dnia doręczenia produktów odstąpić od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, na warunkach określonych w niniejszym rozdziale.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, którego przykładowy wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, może przed upływem terminu zostać wysłane listem poleconym na adres Usługodawcy lub w formie elektronicznej na adres e-mail Usługodawcy.
- Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu. Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania produktów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić produkty Usługodawcy lub przekazać je osobie upoważnionej przez Usługodawcę do odbioru. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktów przed jego upływem na adres Usługodawcy. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktów.
- Ze względu na ochronę zdrowia oraz ze względów higienicznych, Klient nie może odstąpić od umowy sprzedaży w przypadku, gdy po dostarczeniu produktu doszło do otwarcia opakowania (np. odkręcenia słoika).
-
REKLAMACJE
- W przypadku stwierdzenia niezgodności produktów z umową Klient może złożyć reklamację, korzystając z formularza reklamacji stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu i wysyłając go pocztą tradycyjną na adres Usługodawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Usługodawcy.
- Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni, a odpowiedź zostanie wysłana na wskazany przez Klienta adres.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną Usługodawca wymieni reklamowany produkt na wolny od wad. W przypadku, gdy wymiana produktu nie będzie możliwa, nastąpi zwrot zapłaconej przez Klienta kwoty lub obniżenie ceny, w zależności od wniosku Klienta i decyzji Usługodawcy.
- Reklamacje niezawierające wszystkich danych wymaganych w formularzu reklamacji pozostawia się bez rozpoznania.
-
NEWSLETTER
- Usługodawca oferuje elektroniczną usługę dystrybucyjną świadczoną za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Usługobiorcy informacji o oferowanych produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym ("Newsletter").
- Zapisanie się na Newsletter jest całkowicie dobrowolne i wymaga wyrażenia zgody na przetwarzanie w tym celu danych osobowych Klienta.
- Klient może w każdej chwili zrezygnować z Newslettera, wysyłając Usługodawcy wyraźne żądanie w tym zakresie na piśmie pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną.
-
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Usługodawca zapewnia należytą ochronę danych osobowych Klienta. Wszelkie dane osobowe przekazane przez Klienta są gromadzone, przechowywane i przetwarzane wyłącznie zgodnie z powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, co znajduje wyraz w sporządzonej i przestrzeganej przez Usługodawcę Polityce Prywatności.
-
INFORMACJE O SZCZEGÓLNYCH ZAGROŻENIACH ZWIĄZANYCH Z KORZYSTANIEM Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną, jest możliwość "zainfekowania" systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód, typu wirusy, "robaki" (Worms) czy "konie trojańskie". By uniknąć zagrożeń z tym związanych, w tym pojawiających się w momencie otwierania wiadomości e-mail ważne jest, by Klient zaopatrzył swoje urządzenie w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje, niezwłocznie po pojawieniu się ich na rynku. Usługodawca informuje również, że szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną, w tym i opisywanej w Regulaminie, wiążą się z działalnością tzw. hakerów, zmierzających do włamania się zarówno do systemu Usługodawcy (np. ataki na jego witryny), jak i Klienta. Klient przyjmuje zatem do wiadomości, że mimo stosowania przez Usługodawcę różnorodnych, nowoczesnych technologii "obronnych", nie istnieje perfekcyjne zabezpieczenie chroniące przed opisanymi wyżej niepożądanymi działaniami.
- W zakresie stosowanej przez Usługodawcę polityki ochrony prywatności oraz informacji o funkcjach i celach oprogramowania i danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez Usługodawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient, Usługodawca odsyła do Polityki Prywatności.
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Usługodawca może zmienić treść Regulaminu, o czym każdorazowo poinformuje Klientów posiadających Konta w Sklepie Internetowym drogą elektroniczną (na wskazany na Koncie adres e-mail) w terminie 14 dni przed wejściem w życie nowej treści Regulaminu.
- Usługodawca zapewnia nieodpłatnie dostęp do aktualnej treści Regulaminu przed założeniem Konta po adresem: https://pasiekafujarskich.pl/info/regulamin, a także z poziomu Konta.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
- https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
- https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej;
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. http://www.federacja-konsumentow.org.pl/).
- Klient ma prawo, przed złożeniem zamówienia, do negocjacji wszelkich zapisów umowy sprzedaży z Usługodawcą, w tym również zmieniających zapisy Regulaminu. Negocjacje mogą być prowadzone wyłącznie w formie pisemnej i kierowane na adres poczty tradycyjnej lub pocztą elektroniczną.
- Regulamin wchodzi w życie 2.04.2019.